IS UW PLAN B UITGEWERKT?

Net als elk van onze opleidingen vertrekt ook deze niet vanuit de pure theorie maar is ze effectief en succesvol getoetst aan, en toegepast in, de hedendaagse praktijk.

Een praktische opleiding dus met absolute focus op meer instroom en minder uitstroom.

  • U leert uw rekruteringsstrategie in de meest ruime zin en anno 2022 op te stellen.

  • U leert hoe u een onmiddellijk implementeerbare medewerkers "reis" (van rekruteren tot exit) op moet stellen.

  • U leert welke documenten, procedures en systemen je kan gebruiken en effectief implementeren.

  • U leert persoonlijk omgaan met elke stap in dit proces volgens het hard voor de feiten/zacht voor de mens principe.

  • U gaat met uw persoonlijk HR-actieplan naar huis.

Inschrjven

Na deze opleiding ontvangt elke cursist persoonlijk een door de Vlaamse overheid erkend getuigschrift!

Sponsorlogo-compact-smal.png

Waarom

Als coaches van diverse ondernemingen merken we de groeiende HR-frustratie. We kunnen er dan ook niet omheen, het aanbod van geschikte medewerkers is bijzonder klein en mensen lijken meer en meer veeleisend en haken om de kleinste reden af. Waarom slaagt het ene bedrijf erin een onderscheidend HR-beleid te voeren en beleeft het andere permanente HR-stress? Voor ons is de oplossing alvast duidelijk. Nu jij nog.

Wat

In deze bijzonder volledige opleiding pakken we werkelijk alle aspecten van uw HR-flow anno 2022 aan.

Deel 1: medewerkers kiezen hun werkgevers op basis van het DNA van hun toekomstige werkgever. In dit deel leert u;

Hoe u uw bedrijfs-DNA moet bepalen om deze vervolgens uit te zetten in waarden. Waarden waar u en uw team vol van zullen zijn en die voornamelijk een effectieve meerwaarde betekenen t.o.v. van andere potentiële werkgevers.

Hoe u deze waarden laat leven en dus eenvoudig kan doortrekken in het dagelijks doen en laten van u en uw team.

​​

Deel 2: de match is Key. In dit deel leert u;

Hoe u medewerkers persona’s maakt of uw ideale medewerker “ontwerpt” op basis van de waarde-match tussen beide partijen.

Deel 3: een differentiërend en motiverend loonbeleid opstellen zonder het loon de voornaamste reden van een samenwerking te laten zijn. In dit deel leert u;

Dat loon per definitie niet gelijk is aan cash maar het volledige waarderingsplaatje dient te dekken.

Hoe u ervoor zorgt dat uw verloningsbeleid afgestemd is op de hedendaagse realiteit en de verwachtingen van uw huidige en toekomstige medewerkers.

Hoe u de eventueel noodzakelijk aanpassingen toepast binnen het bestaand loonbeleid om nieuwe medewerkers aan te trekken en zeker uw huidige niet te verliezen.

Hoe u uw “nieuw” loonbeleid open en bloot communiceert zonder straks elke bestaande medewerker aan uw deur te horen kloppen.

 

Deel 4: uw bedrijf krachtig en doeltreffend in de HR-markt plaatsen.  In dit deel leert u;

Hoe u uw traditionele functieomschrijving herschrijft op basis van uw DNA, gekoppelde waarden en uw meerwaarde t.o.v. van gelijkaardige werkaanbieders.

Hoe u een vacature opstelt die de aandacht trekt en aan de ribben van uw doelgericht gekozen potentiële medewerker(s) blijft plakken.

Welke de kanalen zijn waar uw persona’s zich bevinden om zodoende met minder middelen een groter en voornamelijk effectiever bereik te hebben.

​​

Deel 5: intern rekruteren mogelijk maken. In dit deel leert u;

Hoe u op basis van opportuniteit, bereidheid en competentie interne groei mogelijk maakt en hierover ook open communiceert.

​​

Deel 6: selectiegesprekken voeren met focus op de toekomstige relatie. In dit deel leert u;

U voor te bereiden op het selectiegesprek anno 2022.

Welke zaken je tijdens het eerste gesprek vertelt aan uw potentiële medewerker. En welke (nog) niet?

Wat een goede zij/wij gespreksverhouding is?

Evenveel over als naast de openstaande functie te praten.

Hoe u verbale en non-verbale communicatie leest, hoort en begrijpt zonder assumpties te maken?

Hoe u de match detecteert zonder checklist en met aandacht voor hard- en soft skills?

Deel 7: medewerkers aan boord halen, houden en motiveren. In dit deel leert u;

Hoe u een onthaalbrochure als werkinstrument opstelt zonder het papier leidend te laten zijn.

Hoe u de eerste warme werkdag moet voorbereiden en organiseren zodat uw nieuwe medewerker die nooit meer vergeet.

Hoe u het persoonlijk opleidings- en ontwikkelingsplan vanaf dag één meetbaar kan opstellen en organiseren.

Hoe u het groeipad kan bepalen op basis van het organigram. Groeien (zowel verticaal als horizontaal) blijkt immers één van de grootste motivatoren voor de gemotiveerde medewerker.

Hoe u het doorgeven van opgedane kennis kan structureren en organiseren om de kennis intern te verruimen en te behouden.

Hoe u evaluatie- en feedbackmomenten die er echt te doen kan organiseren.

​​

Deel 8: een exit organiseren en communiceren. In dit deel leert u;

 

U voor te bereiden op een exit gesprek waarbij u enkel afscheid neemt van feiten en nooit van de mens.

Hoe u deze exit intern kan motiveren en communiceren.

Hoe u van uw ex-medewerker een ambassadeur maakt.

Hoe

Ook in deze opleiding gaan we niet theoretisch maar 100% praktisch en op maat aan de slag. Interactief en met focus op uw resultaat.

Opleidingsduur:
5 dagen
 
Deelnemers:
Gezien de focus op implementatie laten we "slechts" 10 deelnemers toe.

Voor wie:

Zaakvoerders die zelf de aanwervingen doen en/of managers en/of medewerkers die het HR-gebeuren binnen het bedrijf op zich nemen.

Locatie:
Deze opleiding gaat door in de KMO Academy te Gits.

Opleidingsdata:
februari
Dag 1: dinsdag 01 februari 2022 VOLZET
Dag 2: dinsdag 15 februari 2022 VOLZET
KMO Academy Gits

maart
Dag 1: dinsdag 22 maart 2022
Dag 2: dinsdag 29 maart 2022
KMO Academy Gits

Investering:
  • 3.800€ excl. BTW
  • Netto na KMO Portefeuille*: 2.660€ excl. BTW

Inclusief:
  • Verzorgde catering op de middag, versnaperingen tijdens de pauzes in voor- en namiddag en alle dranken.
  • Alle lesmateriaal. 
     

*Mits het volgen van de KMO portefeuille richtlijnen. Tarief voor kleine ondernemingen. Tarief middelgrote ondernemingen 3.040€/pp netto NA KMO portefeuille.

Uw trainer:

De titel recht van spreken moet je verdienen.

 

Andress Breda doet dit ook met haar ruim 16 jaar opgebouwde expertise binnen de bijzondere uitzend- en selectiewereld, waarvan 7 jaar als zelfstandig succesondernemer. Mede door haar ervaring als gedelegeerd bestuurder weet ze als geen ander wat er binnen en buiten de onderneming alsook bij de ondernemers zelf leeft.

Andress krijgt tonnen energie van HR en heeft de absolute ambitie haar jarenlange ervaring met anderen te delen. Op vandaag is Andress dan ook een gegeerd coach bij tal van ondernemingen en vaste waarde binnen de KMO Academy. 

  

Ook hier geen academische theorieën maar bewezen en afgetoetste tips en tricks die stuk voor stuk onmiddellijk toepasbaar zijn voor de al even gepassioneerde entrepreneur en zijn/haar medewerkers. 

 

Standaard staat niet in haar woordenboek, no nonsens en steeds met het hart op de tong wil ze inspireren en motiveren met absolute focus op uw resultaat.

Andress -03597.jpg
Inschrjven