top of page

Ego en Euro zijn de vijanden van succesvol ondernemerschap.


Ik geloof sterk dat het succes van een onderneming begint met de juiste prioriteiten stellen, waarbij ego en geld nooit de drijvende krachten mogen zijn.


Enkel deze volgorde werkt.


1. (Meer)waarde leveren: de eerste en belangrijkste drijfveer is om (meer)waarde toe te voegen aan het leven van anderen. Het begint met begrijpen welke problemen klanten hebben en hoe jouw product of dienst deze problemen kan oplossen of verbeteren. Het draait om het creëren van iets waar mensen echt behoefte aan hebben.


2. Uw product of dienst binnen uw expertise aanpassen aan deze waarde en aan de steeds veranderlijke markt is cruciaal. Niets is immers blijvend. Een succesvolle ondernemer is dan ook flexibel en steeds bereid om zijn product of dienst mee te laten evolueren aan de veranderende behoeften en de waarde die het kan bieden. Het gaat dus om actief luisteren naar feedback en altijd streven naar verbetering.


3. Klanten maken: eens punt 1 en 2 in orde zijn moeten klanten niet meer gezocht worden, ze vinden jou zelf wel. Klanten zijn immers degenen die de waarde van jouw product of dienst erkennen en er onafgebroken van willen profiteren. Enkel zo bouw je aan sterke en blijvende relaties, de hoekstenen van ondernemerschap.


4. Vervolgens praat men over jou waardoor uw ego gevoed wordt: hoewel ego op zichzelf geen drijfveer mag zijn, is het uiteraard bevredigend om te zien dat anderen positief praten over jouw onderneming en wat zij er zelf mee bereiken. Het evident resultaat is nieuwe, passende, klanten.


5. Geld verdienen: natuurlijk is winstgevendheid belangrijk om een bedrijf duurzaam te houden. Echter, geld mag nooit de primaire drijfveer zijn. Het moet het resultaat zijn van het leveren van (meer)waarde, het aanpassen aan de markt en het opbouwen van sterke, blijvende, klantenrelaties.


Bij Humanizer geloven we sterk dat wanneer we ons richten op het leveren van (meer)waarde en het dienen van onze klanten, het succes en de financiële beloning vanzelf zullen volgen. Laten we dus samen streven naar duurzaam ondernemerschap.

bottom of page